Apricon Farmas Health: MAKANAN KANSER… Apricon Farmas Health

Followers

Friday, January 21, 2011

MAKANAN KANSER…


Manusia terdedah kepada pelbagai jenis makanan berbahaya dimana kandungan makanan tersebut kaya dengan bahan kimia berbanding khasiat sebenar makanan tersebut.Kaedah atau cara yang paling efektif untuk menghapuskan sel-sel kanser adalah menahan pemakananya;

1)    Gula adalah makanan utama sel-sel kanser, pengganti gula yang semulajadi dan paling baik didunia ialah madu , maduka atau syrup molasses.

2)    Susu menyebabkan tubuh badan kita membuat nukleus atau lendir di saluran gastro-estentional, lendir ini adalah makanan sel-sel kanser untuk penyakit kanser, pengganti susu adalah susu kacang soya yang tidak mengandungi gula.
3)    Sel-sel kanser hidup berleluasa dipersekitaran tubuh badan yang berasid. Daging lembu dan kambing tinggi dengan protein dan ia juga bersifat asid. Gantikan diet daging dengan ikan atau ayam. Daging lembu juga mempunyai antibiotic untuk binatang ternakan untuk pembesaran dan berjenis-jenis parasit yang merbahaya pada tubuh badan manusia terutama sekali pesakit kanser.

4)    Protein daging sukar untuk dihadamkan ia memerlukan banyak enzim penghadaman, malah serpihan daging yang tidak dapat dihadam akan tertinggal di usus kecil lalu menjadi busuk dan bertoksin.

5)    Air pili mempunyai toksin dan galian heavy metal yang tidak baik untuk kesihatan. Minumlah air yang ditapis seperti air mineral atau RO (Reverse Osmosis). Air pili yang dipanaskan sehingga mendidih hanya membunuh kuman-kuman tertentu, toksin, galian, heavy metal akan bertambah kepekatanya. Elakkan minum air suling atau distrill water kerana ia mempunyai kadar PH berasid yang tinggi.

6)    Kopi, tea dan coklat mempunyai kadar kafein yang tinggi. Kafein tidak baik untuk kesihatan tubuh badan terutama sekali pesakit kanser. Penggantinya adalah tea hijau yang turut mempunyai sifat-sifat anti-kanser.

AMALKAN…….
Pesakit kanser mempunyai kadar nutrisi tubuh badan yang rendah yang disebabkan oleh tekanan hidup atau stress, cara dan tabiat pemakanan serta cara hidup alam sekeliling atau secara genetik. Untuk mengatasi masalah ini, kita harus menukar atau mengamalkan tabiat cara pemakanan yang seimbang dan berkhasiat.

Mengamalkan 80% diet sayur-sayuran,jus buah-buah dan biji-bijiran meletakkan badan kita ke tahap sifat akhalian. 20% boleh mengandungi makanan masakan ayam atau ikan. Sayur-sayuran mengandungi enzem-enzem hidup yang boleh menyuburkan dan meninggikan kadar kesihatan sel-sel tisu badan.
Proses ini hanya mengambil masa 15minit selepas dimakan terutamanya jus-jus abstrak dan sayur-sayuran yang segar dan mentah. Enzim-enzim ini akan dihapuskan sekiranya sayuran tersebut dimasak melebihi suhu 40 darjah celcius
·   Mengamalkan gaya hidup bertolak ansur belas kasihan dan harmoni boleh sama sekali menghapuskan sel-sel kanser.
·    Sel-sel kanser juga tidak boleh hidup dalam cuaca yang penuh dengan oksigen. Senaman yang kerap penafasan yang sempurna boleh membantu pengaliran darah yang penuh dengan oksigen pada peringkat selular tubuh badan.
·   Oksigen terapi adalah salah satu kaedah rawatan yang boleh menghapuskan sel-sel kanser serta mensihatkan tubuh badan.
·   Botol plastik juga tidak boleh dibekukan dalam peti ais. Ini adalah kerana plastik yang dipanaskan atau disejukan akan menyebabkan sejenis kimia yang bernama dioksin. Dioksin adalah racun yang boleh menyebabkan kanser terutamanya kanser payudara.
·   Gunakan bekas kaca atau seramik untuk memanaskan makanan dan untuk menutup bekas tersebut, gunakan kertas dan bukan salon wrap.
** Kanser bukan sahaja penyakit tubuh badan malah ianya juga penyakit jiwa dan rohani. Sikap pro-aktif dan positive juga dapat menghapuskan sel-sel kanser.

1 comment:

  1. Stunning story there. What happened after? Thanks!


    Also visit my website :: instant cash advance loan

    ReplyDelete