Apricon Farmas Health: Biji Aprikot - Banyak Kelebihannya!!! Apricon Farmas Health

Followers

Wednesday, July 13, 2011

Biji Aprikot - Banyak Kelebihannya!!!

Berdasarkan buku "World without Cancer", tulisan G.Edward Griffin, biji aprikot mentah mrngandungi kadar kepekatan B17 yang tertinggi berbanding biji-biji buah yang lain. Biji aprikot amat berkhasiat dan ia menjadi makanan kaum Hunza untuk bebas dari kanser, sihat dan lanjut usia sehingga lebih 120 tahun. Antara nutrien yang banyak terdapat pada biji aprikot ialah enzim amygdalin atau laetrile atau disebut vitamin B17.

Tugas B17 ini hanyalah memusnahkan sel asing dan mengeluarkannya melalui perkumuhan. B17 terdapat dalam banyak makanan, malangnya tabiat pemakan kita hari ini telah mengenepikan dan mengurangkan penggunaan B17 yang rasanya agal pahit, tetapi berkesan mencegah kanser.

Selain daripada biji aprikot, B17 juga boleh didapati dalam almond pahit, pie apple, biji anggur, millet (yang sekarang ini digantikan dengan gandum yang kurang B17), broad beans, sengkuang, oren, ubi kayu, kacang hijau, keledek dan betik. Juga terdapat di dalam sesetengah rumput seperti gandum dan tunas.

B17 pertama kali diekstrak dan diberi nama 100 tahun dahulu malah telahpun didaftarkan di dalam pharmacological sebagai ubatan tidak bertoksin. Namun terdapat racun yang terperangkap yang dinamakan cyanide seperti garam harian yang mempunyai sodium tetapi tidak merosakkan tisu manusia, ia tidak beracun seperti garam dan gula yang kita makan hari ini.

Biji aprikot mentah mempunyai kandungan B17 yang tertinggi di antara bijian yang lain. Biji aprikot hanya berkhasiat dalam bentuk mentah, tidak dimasak, tidak dipanggang atau dibekukan. Untuk menghilangkan rasa pahit apabila memakan biji aprikot ini, anda boleh memakannya bersama buah-buahan lain seperti kismis, kurma dan buah-buahan lain segar yang lain.

Anda juga boleh menghancurkannya menggunakan mesin pengisar dan taburkan biji aprikot yang telah dikisar ke atas salad buah-buahan. Bagi yang tidak menyukai rasa pahitnya, kini sudah ada di pasaran bentuk kapsul dan minuman pracampur.

B17 akan hanya bertindak balas pada sel yang tidak normal dalam badan manusia termasuk sel kanser, tumor, jerawat ataupun buasir. Enzim yang terdapat dalam sel kanser dapat membuka kunci amygdalin maka terhasillah tindakbalas metabolik badan yang berkanser dan cyanide tersebut memasuki aliran darah yang mana secara semulajadi akan di nuetralkan oleh hati.

Jika anda mengambil biji aprikot untuk tujuan pencegahan kanser, cukup dengan mengambil 10 - 20 biji dalam sehari. Dapatkan makanan dan air yang paling berkhasiat serta udara yang sihat dan segar, dan sentiasa memasukkan biji aprikot ke dalam diet pemakanan anda.

2 comments:

  1. I get pleasure from, lead to I found just what I
    used to be taking a look for. You've ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye
    Also visit my page teens fucking

    ReplyDelete
  2. With havin so much content and articles do you ever run into any
    problems of plagorism or copyright violation? My blog has a lot of exclusive content I've either created myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any ways to help stop content from being stolen? I'd certainly
    appreciate it.
    Also see my webpage > teen porn

    ReplyDelete